TC 2010

Mitä, missä ja milloin? Kuka ja kenen kanssa?
Eli kaikki keskustelu kisareissuista...

Valvojat: Miccos, Jii

Re: TC 2010

ViestiKirjoittaja KGB » Ke Tammi 27, 2010 21:51

Moro

Mitens on Haminan hurjat, tarviikos paikkareita sinne teidän kisaan ja jos tarvii niin tarviiko ilmoittautua virallista kanavaa pitkin????

T: Ei kai meillä aina voi yrjö olla kylässä :mrgreen:
"Eikä minkäänmaalainen kommunisti lukeudu ihmiskunnan jäsenyyteen. Jäsenkirjan hinta on 2 - 3 askelta taaksepäin DARWINin kehitysopin asteikolla..!" -P.T Kekkonen
KGB

ViestiKirjoittaja d-light » Ke Tammi 27, 2010 23:00

Lauantaina on toimitsija kisa, ja sunnuntaina virallinen päivä.
eli jos tuutte lauantaina rakentamaan ja ampumaan, ni mun puolesta voitte sunnuntaina tulla toimitsijoiksi ;)
Voisha siitä ylkälle mainita.
Fast is fine but accuracy is final!
d-light

ViestiKirjoittaja larppa » Pe Tammi 29, 2010 11:51

d-light kirjoitti:Lauantaina on toimitsija kisa, ja sunnuntaina virallinen päivä.
eli jos tuutte lauantaina rakentamaan ja ampumaan, ni mun puolesta voitte sunnuntaina tulla toimitsijoiksi ;)
Voisha siitä ylkälle mainita.

Joo voishan sita tulla paikkariksi kun viela muuhun ei kyvyt riita... jos siis apuja tarvitaan.

lari

Edit: Niin siis jos la rakentamaan ja su paikkailemaan...
larppa

ViestiKirjoittaja JMW » Ti Helmi 09, 2010 09:55

Laitetaan rastikuvaukset tännekin jos kaikki eivät toimareita lue.

6 rastia:

Slugeja min. 13 matka max. 50m
Haulipaukkuja n. 18 max. koko 3mm
Pistoolilla: n. 30 max. matka 20/50 (50m on vaihtoehto pistooli/ SLUG)

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Ps.

Haulipaukkurajoituksen syynä on se että maaleja ei ole vielä testattu isommilla hauleilla, ja kisa ammutaan aivan liian lumisissa maisemissa, ollakseen mitenkään toimitsija ystävällinen. Mitä järeemmäällä paukulla maalja ammutaan, sen pidämmälle ne katoaa hankeen, ja aiheuttaa aikataulun venymistä.
kiitos radan lumitöiden tekijöille, pohja on sentään tasainnen, mutta maalialueella on paikoin meikäsläistä kainaloon lunta, johon ei lapiolla tehä maalille sopivaa laskeutumisalustaa.
"When you have to shoot...Shoot! Don't talk."
JMW

ViestiKirjoittaja KGB » Ti Helmi 09, 2010 18:03

Ööööööö :? :?
Mä olen ehkä vähän tyhmä, mutta saiskos noita yhtään selvempänä, niin kuvia kuin selityksiäkin....
Olen niitä tavannut nyt muutaman (5-7) kertaa läpi ja ihan kaikkee en tajuu.... :oops:

Rasti 1 esim. mitkä on niitä alueita A ja B ??
Parilla pistoolirastilla ? kanniskellaan haulikkoa mukana... miksi? missä? Tarkoitus muu kuin aloitusjuttu? vai hihnakauppaanko tarvii mennä..
Kuvissa viimmeinen rasti 5 (kuvaukset pariin kertaan) on sit vissiin se rasti 6 vai
Jne. jne.

Joo älkää vetäkö herneitä, mutta Myllykoskelaiset (tai ainakin minä) on hiukan hitaita......

Kimmo
"Eikä minkäänmaalainen kommunisti lukeudu ihmiskunnan jäsenyyteen. Jäsenkirjan hinta on 2 - 3 askelta taaksepäin DARWINin kehitysopin asteikolla..!" -P.T Kekkonen
KGB

ViestiKirjoittaja erikarmor » Ti Helmi 09, 2010 18:29

Minusta tuossa on oikein mielenkiintoiset ja haastavat rastit, eiköhän ne paikanpäällä briefissä selviä sitten tarkemmin ja muutenkin kun rakennellaan lauantaina, niin ehtiihän niitä funtsia, luulen. Amet ja ls määrät sekä a-tarvike + hihna tiedot tossa on kait ne oleellisimmat.

Hätäpäissään olisin tulkinnut, että kaksi kertaa ammutaan hotrangena kaksi rastia ja numeroinnit menee esitysjärjestyksessä, eli ekassa lakanassa on rasti 1, tokassa rasti 2 ja 3 jne. Eli ampumaryhmiä lienee n. neljä, kun muuten toi yhden rastivälin "aloitusasento on lopetusasento" ei toimi.

Eikös se ole järjestevän huvitoimikunnan asia päättää, millä a-tarvikkeella ja millaisilla ehdoilla ammutaan, joten eikun virittelemään kalustoa kuntoon - saapa nähdä tuleeko kuularuiskun pidempi makasiinijousi ajoissa vai saapiko vakioputkella hieman enemmän latausharjoitusta :lol:
erikarmor

ViestiKirjoittaja FTR » Ti Helmi 09, 2010 22:05

Mylsäläiset tulee lauantaina rakentelemaan. Laitoin Ylkälle postia siitä.
Nuo hihnahommat on hanurista. Mullakin on nyt sellainen aivan selvästi itse tehdyn näköinen viritys :D Jouduin jopa käyttämään aikoinaan tietokoneeseen ruuvaamiamme palikoita siihen ja hihnakin on vissiin jostain läppärilaukusta :shock:

Jos erikarmorille ei ehdi jousta tulla, niin mulla olisi sellainen reilun kymmenen sentin jatkopätkä jouseen olemassa...
FTR

ViestiKirjoittaja erikarmor » Ke Helmi 10, 2010 17:40

FTR kirjoitti:
Jos erikarmorille ei ehdi jousta tulla, niin mulla olisi sellainen reilun kymmenen sentin jatkopätkä jouseen olemassa...

Onkos jatkopätkäjousi jotenkin erikoinen verrattuna mistä vaan makasiinijousesta pätkäistyyn palaan? Onhan mulla se Tac Starin mukana tullut jousi, joka on siis liian lyhyt sekin. Jos se jatko on tavallinen jousen pätkä, niin kuinkas se pitäisi sinne jatkoksi laittaa, jotta pelaa, eikä esim ala kulkeutua sen alkuperäisen jousen "sisään"?

Eli kyllä jatkopalajousikin kelpaa ja/tai neuvot miten se asennetaan toimintavarmasti! 8-)
erikarmor

ViestiKirjoittaja d-light » Ke Helmi 10, 2010 18:22

Kuvat on huonot, kun .doc:n print screenasin paintiin.

Paikan päällä asiat selvii.

Hihna ei ole pakollinen, mutta siitä voi saada etua ;) tommoset rastit mittaa aseen käsittelytaitoa. kova jätkä ampuu yhelläkädellä molemmat rastit. me huonommat rimpuillaan sitte hihnalla, ja kaksinkäsin somottaen. :)

Perus tst-tilanne jossa pääase jumittaa ja jatketaan apuaseella, ja hakeudutaan parempaan suojaan. Kenttäkelposessa pitkässä asessa on kanto hihna, säännöt ei sitä vaan ymmärrä ;)

Rasti 1 alueet on käytännössä selkeet, ja niillä halutaan estää vahinko DQ liian lyhyen matkan takia.
Fast is fine but accuracy is final!
d-light

ViestiKirjoittaja erikarmor » Ke Helmi 10, 2010 22:38

Tulipa yksi sektorikysymys mieleen, että kun haulikko on mukana ja pistoolilla ammutaan, koskeeko haulikkoa sektorisäännöt?

Ja onko haulikko mukana, jos se nojaa ampujaan(ilman hihnaa) vai tuleeko rankkua?
erikarmor

EdellinenSeuraava

Paluu Kilpailut