4/2013 SRA PM/SM karsinta 2014

Mitä, missä ja milloin? Kuka ja kenen kanssa?
Eli kaikki keskustelu kisareissuista...

Valvojat: Miccos, Jii

4/2013 SRA PM/SM karsinta 2014

ViestiKirjoittaja d-light » To Huhti 25, 2013 14:28

Lupilla
Tarkempi ajankohta ilmoitetaan myöhemmin. huom. tämä on siis vuoden viimeinen PM-kisa.

Rastikuvaukset:
https://drive.google.com/folderview?id=0B9OOj1doIYcUUG8zN2o5UGE3WmM&usp=sharing

Kivääri min30lks
Pistooli min. 20lks
Muistakaa hihna ja riittävästi lippaita

Editoitu rastikuvauslinkki
Viimeksi muokannut d-light päivämäärä Ma Heinä 15, 2013 14:17, muokattu yhteensä 1 kerran
Fast is fine but accuracy is final!
d-light

Re: 4/2013 SRA PM/SM karsinta 2014

ViestiKirjoittaja comapin » To Huhti 25, 2013 15:12

Ei tässä muuta mulla, mutta tuo 3 kivääri kuulostaa aika helvatin vaaralliselta ainakin näin kiikarin kanssa ampuvana, nimittäin tuossa posauttaa varpaat taivaan tuuliin huomaamatta.

Ei mulla muuta.
comapin

ViestiKirjoittaja JMW » To Huhti 25, 2013 17:46

Rasti 4: Laukausmäärä rajoitettu 10 ja 6 taulua :D Varmaan rajoitettu 12?
"When you have to shoot...Shoot! Don't talk."
JMW

ViestiKirjoittaja d-light » To Huhti 25, 2013 20:16

Jani: mä nään kuvassa vaan 5 taulua. kuvauksessa lukee vaan SRA taulu.
Polle: oon nähny ammutavan tuollai toistasataa laukausta ilman vaurioita. Lupaan tuoda ensiapulaukun kuitenkin.
Henk.koht pidän vaarallisempana oven avaamista pistooli kädessä. (itsensä swiippaus vaara)
Pienenä vinkkinä, että kandee levittää jalkoja tauluja leveemmälle, ja pitää piipu ukkovarpaiden välissä.
d-light

ViestiKirjoittaja JMW » To Huhti 25, 2013 20:42

Jani: mä nään kuvassa vaan 5 taulua. kuvauksessa lukee vaan SRA taulu.

Vaikka kuinka monta kertaa olen katsonut, näen sekä kuvassa että tekstissä saman:

min.lks rajoitettu 10
max. pisteet 60
taulut ja pisteytys SRA taulu 6kpl

"ammu taulut alueelta A mistä ne näkyy"

Kuva

...sinänsä tällä mitään väliä ole koska kisaan ne korjataan kuntoon kuitenkin, kunhan nussin pilkkua siinä missä muutkin.
"When you have to shoot...Shoot! Don't talk."
JMW

ViestiKirjoittaja d-light » Pe Huhti 26, 2013 06:48

Hmm. joo. Pitää korjata noi rastinumerot. kuvaus pohjissa rasti 4 on kiväärirasti.
Korjataan.
d-light

ViestiKirjoittaja Marko M » Su Huhti 28, 2013 13:38

Tuo rasti 3..tai 4 tai mikä nyt ikinä lienekään eli ase rinnanpäällä ladattu ja piippu tauluille..Tulee helppo kisa syöttää koneelle kun kaikki saa sweeppauksesta DQ:n. Jos jalat pitää olla yhdessä ja ase rinnan päällä niin meikäläisellä ainakin on piippu alamäkeen ja kohti suoraan varpaita = DQ. MP:tä lainaten, aivan helv***n vaarallinen rasti. Ei tälläisiä pitäisi olla..
Ja tulipa mieleen että jarrulla ampuvat saa vielä kivat paineet kintuille..ainakin tankkikomppia käyttävät..
Marko M

ViestiKirjoittaja d-light » Su Huhti 28, 2013 16:11

Pitänee tehä pieni tarkennus. jaloille tulee alkuu merkityt paikat. Ilman aloituksen tuomaa DQ riskiä.(kaikilla ruumin rakenteilla)
Kompilla minäkin ammun. sen takia laitoin kisat ny jo nettiin, et kukaan ei voi sanoo et o liian vaikeeta eikä pysty ampumaan tai ei oo hihnaa. Laittakaa ne aseet SRA kuntoo ja menkää treenaaman. ei se sen vaikeempaa oo. Eihän noissa rasteissa ny mitään kummallista oo. Ne mittaa aseenksäsittelytaitoa ammunna lisäksi kuten lajin perusajatus on. (sääntökirjan alussa lukee) Rasteissa on myös huomioitu kalustoerot, ja koitettu tasata niitä. (ei lue sääntkjirjassa, mutta on liiton suositus mm. SM:ssä)
Mun näkemyksen mukaan kisojen pitää olla just tällasia SRA;ssa. IPSC on sitte erikseen. Jos mun järjestämät kisat ei kelpaa, ni ne toki voidaan korvata jonku muun tekemillä kisoilla. (ei oo tunkua ollu) Rastit o kuiteski kaikille samat, ja ne on ainakii riitävän ajoissa treenaamista ajatella. karkeesti aikaa on n. 3kk

Tuolla ei tällä kertaa tarvii ryömiä, kontata, raahata reppua, heittää kranaattia, eikä ees aseenvaiitoja. Lamppuakaan ei tarvii. tms. Eli aika perus kisat. Senku vaan ampuu ja vaihtaa lipasta. (jos noita sitte taas seuraavan kerran, ku mun tarvii pitää kisoja)
d-light

ViestiKirjoittaja d-light » Su Huhti 28, 2013 16:19

Pitänee tehä pieni tarkennus. jaloille tulee alkuu merkityt paikat. Ilman aloituksen tuomaa DQ riskiä.(kaikilla ruumin rakenteilla)
Kompilla minäkin ammun. sen takia laitoin kisat ny jo nettiin, et kukaan ei voi sanoo et o liian vaikeeta eikä pysty ampumaan tai ei oo hihnaa. Laittakaa ne aseet SRA kuntoo ja menkää treenaaman. ei se sen vaikeempaa oo. Eihän noissa rasteissa ny mitään kummallista oo. Ne mittaa aseenksäsittelytaitoa ammunna lisäksi kuten lajin perusajatus on. (sääntökirjan alussa lukee) Rasteissa on myös huomioitu kalustoerot, ja koitettu tasata niitä. (ei lue sääntkjirjassa, mutta on liiton suositus mm. SM:ssä)
Mun näkemyksen mukaan kisojen pitää olla just tällasia SRA;ssa. IPSC on sitte erikseen. Jos mun järjestämät kisat ei kelpaa, ni ne toki voidaan korvata jonku muun tekemillä kisoilla. (ei oo tunkua ollu) Rastit o kuiteski kaikille samat, ja ne on ainakii riitävän ajoissa treenaamista ajatella. karkeesti aikaa on n. 3kk

Tuolla ei tällä kertaa tarvii ryömiä, kontata, raahata reppua, heittää kranaattia, eikä ees aseenvaiitoja. Lamppuakaan ei tarvii. tms. Eli aika perus kisat. Senku vaan ampuu ja vaihtaa lipasta. (jos noita sitte taas seuraavan kerran, ku mun tarvii pitää kisoja)
d-light

ViestiKirjoittaja comapin » Su Huhti 28, 2013 17:21

Nyt pitää ihan kysyä että mitä tuo tarkoittaa ?? > Laittakaa ne aseet SRA kuntoo <
Mulla on kyllä täysin SRA sääntöjen mukainen ase. Saiskos se SRA-ase määrityksen nähä vielä ihan omin silmin ?

Voisko tuon nähä ? > (ei lue sääntkjirjassa, mutta on liiton suositus mm. SM:ssä) Eihän tuossa ole tolkkua.
On säännöt joita noudatetaan ja on sitten SALAISIA SÄÄNTÖJÄ mitä ei lue missään ja niitä pitäs noudattaa ???
comapin

Seuraava

Paluu Kilpailut